Jos sä tahdot niin, säv. ja san. Hector

Harmittaa.

Kirjoitin perjantaina töissä tiskikoneiden sammumista odotellessani pitkän blogituksen, mutta ennen julkaisemista kone kaatui. Se siitä sitten. Enkä nyt enää muista, mitä kirjoitin. Jotenkin tuo yllä oleva video liittyi siihen. Kiitos muuten jäsen N:lle linkitysopastuksesta!

Lapsiviikonloppu takana. Olimme aika paljon A:n luona, koska ulkoileminen on hieman nihkeää näillä pakkasilla ja Jonna toipuu onnettomuudestaan edelleen. Käytin kyllä omia poikasiani hiihtämässä, mutta niin hyväksi äidiksi en ruvennut, että olisin viitsinyt kiristellä luistimia yli kahdenkympin pakkasessa. Sukset saa äkkiä jalkaan ja monot voi solmia sisällä.

Huomasimme mielenkiintoisen asian. Arttu ja Joonas eivät yleensä leiki oikeastaan yhtään keskenään. Vaikka pojat ovatkin hyvin lähelle samanikäisiä, he ovat luonteeltaan kuin yö ja päivä. Joonas on vauhdikas ja kova touhuamaan, Arttu saattaa istua pitkään hiljaa paikallaan tekemässä jotain omaa juttua, eikä välttämättä edes kaipaa seuraa. Eilen teimme kuitenkin niin, että minä lähdin A:n kämpiltä omalle kämpälleni laittamaan ruokaa ja otin mukaani Jonnan, Leevin ja Nikon. Arttu ja Joonas jäivät A:n kanssa odottelemaan takan sammumista. Yllättäen pojat alkoivatkin touhuta kovasti keskenään ja leikki jatkui sen jälkeenkin, kun he tulivat sitten perässä meille. Minä tein Jonnan ja Leevin kanssa ruokaa ja Niko keskittyi lähinnä kärttämään jälkiruokakääretortun taikinakulhoa.

En ole vielä nähnyt Neil Hardwickin musiikkielokuvaa "Jos rakastat", josta ylläoleva video on. Olen ymmärtänyt, että kyseessä on jonkinlainen Romeo ja Julia -tyyppinen rakkaushömppä: kaksi ihmistä rakastuu toisiinsa ja muut eivät hyväksy. Minä koen A:n kanssa jokseenkin samaa. Ei meillä sankoin joukoin vastustajia ole, mutta ne muutamat ovat turhan lähellä olevia ihmisiä. Vanhemmat siis lähinnä. Mutta vaikka minulla on aina ollut todella hyvät välit vanhempiini, tuntuu, että olen valmis riskeeraamaan senkin, jos on pakko. A on minulle rakas. Jos hän tahtoo, menen kallioiden läpi. Whatever makes him happy.