Ei meidän ryhmärämämme ole mihinkään kadonnut. Hyvän, uskottavan ja korrektin tekosyyn keksiminen on vaikeaa, joten kuitattakoon kirjoittamattomuus viitsimys- ja ehtimisongelmalla. Onneksi blogi ei ole velvoite.

Kaikenlaista tässä. Minä kiehun, A kiehuu, mutta ihan hienosti menee muuten. Syynä A:n eksä maustettuna minun kehnolla ymmärrykselläni kyseisen misun aiheuttamiin ongelmiin. En viitsi käydä kovin tarkasti tässä erittelemään, koska blogin anonyymiydestä huolimatta meidät on helppo tästä tunnistaa, jos vaan sattuu osumaan tänne. Lyhyesti kyse on kuitenkin huoltajuussopimuksen noudattamatta jättämisestä.

Olen luvannut A:lle, etten puutu heidän lapsiasioihinsa, aivan kuten hänkin on luvannut ettei puutu minun ja X:n systeemeihin, mitä lapsiin tulee. Hän on pitänyt lupauksensa. En voi sanoa itsestäni ihan samaa.

Joku artikkeli jossain lehdessä määritteli joskus uusperhesanastoa. Siinä luonnehdittiin naispuolista eksää naakaksi. "Naakka" aiheuttaa hankaluuksia, on kohdellut puolisoaan väärin sekä liiton aikana että sen jälkeen ja on useimmiten luonnevikainen narttu. Allekirjoitan ylläolevan ja hyväksyn samalla olevani "naakka" X:n tulevalle puolisolle.

Miespuolinen eksä oli samaisen artikkelin mukaan "hirvikärpänen". En muista tarkemmin, mutta nimi kenties juontuu takertumisesta. Enpä tiedä siitä sitten.

On helppo sanoa suhteen alussa, että "sinä hoidat omat muksusi ja minä omani". Suhteen edetessä asia ei olekaan enää niin yksiselitteinen. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Viikonloppusuunnitelmia on hankala tehdä, jos ei tiedä varmasti, antaako eksä lapsia ollenkaan, vaikka olisikin isän viikonloppuvuoro. Omaa turhautumistaan ei pääse purkamaan oikeaan kohteeseen, joten luonnollisesti se sitten tulee varsin lapsekkaasti purettua siihen syyttömään osapuoleen.

Voisin tietysti noin teoriassa puolustautua sillä, että minun lasteni kuviot ovat aina selvät. Ei tämä kuitenkaan minun ansiotani ole. Minulle taisi sattua vaan helpompi ja inhimillisempi eksä kuin A:lle. Bad luck, sorry.

Yritän kasvaa ihmisenä. Ehkä vielä onnistun siinä.